Η νέα τάξη πραγμάτων εκτιμώντας την τεράστια σημασία που έχει η Παιδεία στη διαμόρφωση της προσωπικότητας των νέων, επιχειρεί τη χειραγώγησή της και την υπαγωγή της στην εξυπηρέτηση των συμφερόντων της, μέσα από τις οδηγίες - εντολές της προς τις κυβερνήσεις των χωρών - μελών της ΕΕ.
Στην περίπτωση της χώρας μας, μορφοποιείται η παρέμβασή της, με την ιδιωτικοποίηση της Παιδείας, τον περιορισμό της μόρφωσης στα παιδιά των "εχόντων και κατεχόντων" και της ψευτοειδίκευσης στο "λαουτζίκο"...
Κατά τη γνώμη μου, τα δυο θεμελιώδη προβλήματα, που η επίλυσή τους θα ανοίξει δρόμους για την αναβάθμιση της Παιδείας και συγχρόνως θα αποκαλύψει, εκ των πραγμάτων, τη δολιότητα και τους κρυφούς σκοπούς της "εκσυγχρονιστικής" πολιτικής, είναι: Πιστώσεις για την Παιδεία, οι οποίες εδώ και χρόνια στον προϋπολογισμό είναι καθηλωμένες στο κατώτερο επίπεδο των χωρών της ΕΕ...
Τα αποτελέσματα από την έλλειψη των πιστώσεων είναι γνωστά σε όλους. Αθλια υλικοτεχνική υποδομή, χιλιάδες αίθουσες που λείπουν, μαθητές που στριμώχνονται 30-35 κατά τμήμα, αντί 20, 3 ημερήσιες βάρδιες λειτουργίας των σχολείων, μεγάλα εκπαιδευτικά κενά και, τέλος, μισθοί πείνας για τους εκπαιδευτικούς. Το συμπέρασμα που βγαίνει είναι ότι χρειάζεται αγώνας για την αύξηση των πιστώσεων, με στόχο το 15% του προϋπολογισμού.
Καθολική μόρφωση του λαού, που οι σύγχρονες συνθήκες ζωής απαιτούν. Δηλαδή, να εκταθεί σε 12χρονη δωρεάν υποχρεωτική Παιδεία και οι επιθυμούντες για μεταλυκειακές σπουδές να έχουν ελεύθερη πρόσβαση, χωρίς φραγμούς οποιασδήποτε μορφής, στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Η πολιτεία, με τις "μεταρρυθμίσεις" της, όχι μόνο δεν προσπαθεί η μόρφωση να "αγκαλιάσει" όλο το λαό μέσω της Παιδείας, αλλά, αντίθετα, αναπτύσσει μηχανισμούς ταξικού διαχωρισμού "μόρφωσης": Συνδέει το Λύκειο με τις εισαγωγικές στην Τριτοβάθμια Εκ/ση, όπου διαλύεται το Λύκειο ως εκπαιδευτική μονάδα και μεταβάλλεται σε "εξεταστήριο - κολαστήριο". Το 80% - εξακριβωμένα - των μαθητών του Λυκείου (από την Α` τάξη ακόμα) ακολουθούν τις ακριβές "σπουδές" της φροντιστηριακής παραπαιδείας, που θα τους εξασφαλίσει το "εισιτήριο" στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Έτσι, σε μια τριετία λειτουργίας της "μεταρρύθμισης", το 45% των μαθητών του Λυκείου εξαναγκάστηκαν να εγκαταλείψουν (εκδιώχτηκαν ουσιαστικά) τις σπουδές τους, οριστικά. Κι ακόμη το 25% των αποφοίτων του Γυμνασίου εγκατέλειψαν κάθε μορφή σπουδής. Και, βέβαια, οι "εκδιωχθέντες" είναι τα παιδιά των μεροκαματιάρηδων. Το ίδιο και στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, η "μεταρρύθμιση" υποβαθμίζει τις σπουδές και μετά από τριετή φοίτηση χορηγεί "προπτυχία".
Μόνον οι αγώνες είναι αυτοί, που θα φέρουν αποτελέσματα επί της ουσίας των προβλημάτων της Παιδείας, έτσι ώστε η επίλυσή τους ν' ανοίξει δρόμους για τη ριζική αναβάθμισή της σε όφελος του λαού.
* Βασικά σημεία δημοσιεύτηκαν στο Ριζοσπάστη στις 7-10-2001.
Αναρτήθηκε από ΣΧΟΛΗ ΧΙΟΥΡΕΑ στο ΣΥΓΓΡΑΦΙΚΟ ΕΡΓΟ ΔΗΜ. ΧΙΟΥΡΕΑ-ΑΡΘΡΑ
Δείτε επίσης:
- "Η προπαγάνδα και ο Εμφύλιος" Τάκης Χιουρέας «Ριζοσπάστης» 1-11-2006
- "ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΙΣ ΡΙΖΕΣ ΜΑΣ" ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΣΕΤΟΕ (Συντονιστικής Εποτροπής Τοπικών Οργανώσεων Ελλάδας) ~ ΟΜΙΛΙΕΣ - ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ~ ΔΗΜ. ΧΙΟΥΡΕΑΣ ΠΡΟΕΔΡΟΣ. (Αθήνα, Δεκέμβριος 1999).
- "ΤΑ ΒΑΣΙΚΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ Η ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΙΔΙΩΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ" Εισήγηση Δημ. Χιουρέα Προέδρου της Οργανωτικής Επιτροπής του Α΄Πανελληνίου Συνεδρίου Ιδιωτικής Εκπαίδευσης. (Αθήνα, 1975).
- "Η ΤΕΧΝΙΚΗ ΚΑΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΙΣ ΕΙΣ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ" Δημ. Χιουρέας - Κων. Αφένδρας (Αθήνα, 1962)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου