Κυριακή 4 Απριλίου 2021

Μαθητικά μαργαριτάρια στην Ιστορία και στα Θρησκευτικά

 


 Όταν οι μαθητές έχουν διαγώνισμα και είναι αδιάβαστοι, τι κάνουν; Μα τι άλλο από το να αφήσουν τη φαντασία τους να οργιάσει και να δίνουν απίθανες απαντήσεις!

Με λίγη προσπάθεια, συγκεντρώσαμε από το διαδίκτυο και από εκπαιδευτικούς, διάφορα… μαργαριτάρια που κατά καιρούς έχουν γράψει οι μαθητές στα σχολικά διαγωνίσματα και που, όπως θα διαπιστώσετε και μόνοι σας, έχουν επάξια μείνει στην ιστορία!

Είναι ταξινομημένα ανά μάθημα και χωρισμένα σε 4 μέρη. Στο κάθε μέρος περιλαμβάνονται οι απίθανες απαντήσεις των μαθητών ανά μάθημα ως εξής:

1ο μέρος: ΕΛΛΗΝΙΚΑ – ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ – ΕΚΘΕΣΗ, ΓΕΩΓΡΑΦΙΑ – ΓΕΩΛΟΓΙΑ και ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ

2ο μέρος: ΙΣΤΟΡΙΑ – ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ και ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ

3ο μέρος: ΒΙΟΛΟΓΙΑ, ΖΩΟΛΟΓΙΑ – ΦΥΤΟΛΟΓΙΑ, ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ και ΦΥΣΙΚΗ – ΧΗΜΕΙΑ

4ο μέρος: Σχολικά μαργαριτάρια μαθητών Ε΄και ΣΤ΄δημοτικού!

2ο μέρος

ΙΣΤΟΡΙΑ – ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ

Όταν ο Οδυσσέας γύρισε πίσω στην Ιθάκη, βρήκε τους είκοσι ανεμιστήρες και την Πηνελόπη να τους δουλεύει στο φουλ. (Γυμνάσιο Κορινθίας, 1989)

- Μετά από τη Λερναία ο Ηρακλής εγκαταστάθηκε μόνιμα στην Ύδρα.

- Χρόνια μετά περνώντας από το μέρος που είχε καθαρίσει την κόπρο του Αιγίου, ο Ηρακλής έμεινε κατάπληκτος. Όλα πεντακάθαρα, λες και ήταν χθες. Έφυγε κατευχαριστημένος. (Μυθολογία, Γυμνάσιο Πάτρας, 1974).

- Η Περσεφόνη ήταν καλή κοπέλα με τρόπους! Ήταν αυτό που λέμε τροπικιά!

- Μόλις ο Αρχιμήδης ανακάλυψε την εκτίναξη του νερού, τρόμαξε τόσο πολύ, που τα ανέθεσε όλα στην πολιτική ηγεσία, ώστε να μην έχει καμία ευθύνη. (Γυμνάσιο Περάματος Πειραιά, 1994).

- Οι  αρχαίοι  Έλληνες   έσκαβαν  βαθιά  την  γη  και  έκτιζαν  εκεί  τα  σπίτια  τους.  Γι΄  αυτό  σήμερα  αναγκαζόμαστε  να  σκάβουμε  για  να  τα  βρούμε.

Στην αρχαία εποχή δεν υπήρχαν ξένες χώρες, γι’ αυτό δεν έχουν βρει οι αρχαιολόγοι αρχαία διαβατήρια. (Γυμνάσιο Θεσσαλονίκης)

- Τι ονομάζουμε «Ελευσίνια μυστήρια» και ποια είναι τα στοιχεία τους; – Έχουμε τα στοιχεία του κόσμου, δηλαδή να τα έχουμε πρέπει να ξέρουμε τι κάνει ο καθένας κι άμα ξέρουμε και τα μυστήριά τους. Δηλαδή ένας είναι αστυνομικός και ξέρουμε ότι ο αστυνομικός συλλαμβάνει άλλο ξέρουμε τα στοιχεία του.

- Οι Αρχαίοι μετρούσαν τον χρόνο με χιλιετίες και επετηρίδες.

Ο Λεωνίδας και οι Τριακόσιοι του ηττήθηκαν, γιατί οι Θερμοπύλες ήτανε πολυπληθέστεροι σε αριθμό. (Γυμνάσιο Αθήνας)

Για να καταπολεμήσει την βραδυγλωσσίαν του ο Δημοσθένης μπούκωνε το στόμα του με χαλίκια κι έτσι όταν μιλούσε κανείς δεν καταλάβαινε τι έλεγε. Με τον καιρό τον συνήθισαν όλοι έτσι μπουκωμένο και δεν του έδινε κανείς σημασία. Πέθανε τρελός στα Κύθηρα με το στόμα μπουκωμένο. (Γυμνάσιο Νέου Φαλήρου, 1988).

- Ο εξοστρακισμός ήταν μια αρχαία τιμωρία όπου σου έβαζαν έξι όστρακα κι έπρεπε να τα χτυπήσεις και να τα σπάσεις με το κεφάλι σου. Μερικές φορές πετύχαινε, άλλες όχι.

Οι Τούρκοι έψησαν τον Μέγα Διάκο σε σούβλα, αν και ήταν πολύ σκληροί και έτρωγαν το κρέας και ωμό. (Γυμνάσιο Καλλιθέας, 2002)

- Τι γνωρίζεις για την άλωση της Κων/πολης; Απάντηση: Έγινε την 29η Μαΐου του 1453 γιατί ο Ιωάννης Ιουστινιανός σκοτώθηκε σε μια μάχη και πήγανε οι άλλοι κάτω από την Κερκόπορτα πάνω τους και σκοτωθήκανε. Έτσι η «Πόλη έπεσε». Ήδη η κατοχή είχε πέσει. (Γυμνάσιο Αθήνας)

Η επανάσταση του ’21 έγινε πριν από 1821 χρόνια. Σήμερα γιορτάζουμε την τελική του πτώση. (Γυμνάσιο Κορίνθου, 1989)

– Τι γνωρίζετε για τη «Στάση του Νίκα»;  Απάντηση: Παλιά είχαν μια στάση κι εκεί νίκησαν, γι΄αυτό την είπαν «Στάση του Νίκα». (Γυμνάσιο Αθήνας)

– Τι γνωρίζετε για τις «εικονομαχίες»;   Απάντηση: Εικονομαχίες ήταν οι μάχες που έκαναν οι λαοί για τις εικόνες. Όποιος κέρδιζε τη μάχη κέρδιζε και τις εικόνες. (Γυμνάσιο Κατερίνης, 2006)

Ο Βασιλιάς του Βυζαντίου Ηρακλής νίκησε τους Πέρσες και τους καταπλάκωσε με τα βέλη που τα είχε βουτήξει με προσοχή στο δηλητήριο. (Β’ Γυμνασίου, Μοσχάτο, 2002)

– Οι Τούρκοι δεν μπόρεσαν να αντέξουν τις διατομικές βόμβες των Αμερικάνων και αναγκάστηκαν να απελευθερώσουν την Ελλάδα. (Γυμνάσιο Καλλιθέας, 1996)

- Τι ξέρετε για το διάταγμα της ανεξιθρησκίας; Απάντηση: Ξέρω ότι ο χριστιανισμός ήταν ισχυρός μεταξύ με τους Πέρσες. Γι’ αυτό έγινε ο πόλεμος του Ιουστινιανού και Πέρση. Όταν έγινε αυτός ο πόλεμος έμεινε στη δύση ο Ιουστινιανός κι ο Αλκίνιος. Και στην ανατολή έμεινε ο Αριστοφάνης και ο Αριστοτέλης.

- Ποια τα ελληνικά κράτη (ονομαστικά); Ποιος ήταν ο σκοπός τους; Απάντηση: Η Κων/πολη, το Περού, η Κόρινθος, η Θήβα να κατακτήσουν το θρόνο.

- Τι γνωρίζετε για το δεσποτάτο του Μιστρά; Απάντηση: Το δεσποτάτο του Μιστρά έκανε πολλές εκδικήσεις και πολέμους, μα τελικά ο αρχηγός τους πληγώθηκε και πέθανε.

- Ποια μέτρα πήρε ο Καποδίστριας για την οικονομία;

Ο Καποδίστριας έβγαλε για πρώτη φορά τους φοίνικες με δικά του λεφτά κι έφερε την πατάτα. Αλλά επειδή στους άλλους δεν άρεσε η πατάτα, τον σκότωσαν.

Η μεγαλύτερη αντιστασιακή οργάνωση ήταν η ΕΣ-ΕΣ. (Λύκειο Αθήνας, 2000)

– Ατρόμητος ο Έλλην Στρατάρχης, κοίταξε κατάματα τον εισβολέα και με τα λίγα περσικά που ήξερε του είπε: Μολών Λαβέ. (Από γραπτό υποψήφιου αστυνομικού, Αθήνα, 1990).

Και οι Ρώσοι ανέδειξαν μεγάλους ποιητές όπως ο Πούσκας, ο Λένιν, ο Τρότσκι και ο Ιβάν ο Τρομακτικός. Από την ποίηση αυτή σώζεται σήμερα η Σιβηρία με την παγωμένη λίμνη των Κύκλων που ο Τσακ Κόφσκι την έκανε παλέτα. (Γραπτό μαθητή σε εξετάσεις για την Ιστορία, Γυμνάσιο Κορίνθου, 1988)

- Η γυναίκα του Τσάρου λεγότανε Τσάρα. Η κόρη του τσατσάρα.
Ο γιος του Νορέγιεφ. (Γυμνάσιο Αθήνας)

- Το 31 είναι πολύ κακός τζόγος. Ο πατέρας μου μας είπε
ότι μια φορά 31 άνθρωποι παίζανε 31 και ήρθανε 31 μπάτσοι και τους έβαλαν 31 μέρες φυλακή και μετά 31 δικαστές τους εδικάζανε 31 μέρες και τους τιμώρησαν με 31 χρόνια φυλακή. Κάναμε πως το πιστέψαμε για να μη γίνει φασαρία. (από διαγώνισμα στην Ιστορία, γυμνάσιο Καρδίτσας)

– Το φοβερότερο όπλο των αρχαίων Αράβων ήταν ο Ευνούχος.

Οι Έλληνες εφεύρεσαν τη γεωμετρία για να αποφύγουνε την άλγεβρα που ήτανε αράπικη.

– Ερώτηση: Τι γνωρίζεις για την ιστορική περίοδο του Διαφωτισμού»;   Απάντηση: Διαφωτισμό είχαμε όταν στη Γη είχε πολύ φως και καθόλου νύχτα.

Η Φιλική εταιρεία ήταν όλοι φίλοι και αγαπημένοι.

- Ο Μπετόβεν εξέπνευσε το 1715 και αργότερα πέθανε από αυτό.

- Ο Λουδοβίκος ο XVI, αμέσως μετά την επανάσταση, αποκεφαλίστηκε για πρώτη φορά στη ζωή του το έτος 1792.

- Το Πρωτόκολλο της Πετρούπολης κολλούσε από παντού.

ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ

Tα Χερουβίμ και τα Σεραβίμ ήταν μικρά αγγελάκια που πετούσαν δεξιά-αριστερά στο πλάι των μεγάλων αγγέλων. Τα Χερουβίμ χερούβιζαν (δεξί πέταγμα) και τα Σεραβίμ σερούβιζαν (αριστερό πέταγμα). Στην ανάγκη υπήρχαν και τα Πτερουβίμ για πέταγμα κατευθείαν στη μέση. (Γυμνάσιο Κορίνθου)

- Θέλει πολλή επεξήγηση το “Αγάπα τον πλησίον σου” Σκίτσο του Νικόλα Μαρκόπουλου από το βιβλίο “Μα είναι δυνατόν;.. και όμως. Είναι!” Η Εντολή που λέει Αγάπα τον Πλησίον σου είναι μια από τις σπουδαιότερες. Αλλά, όπως και όλα τα σημαντικά πράγματα, θέλει πολλή επεξήγηση για ν’αποφεύγονται οι παρεξηγήσεις. (Από γραπτό στα Θρησκευτικά, Γυμνάσιο Ολυμπίας, 1991)

Η Παραφίνη ήτανε η θεά που προστάτευε τα Χερουφίμια
και τα Σεραφίμια. (Γυμνάσιο Κορίνθου, 1990)

- Ποιες γιορτές ονομάζονται κινητές και ποιες ακίνητες; α) Όταν στη γιορτή τρώμε και χορεύουμε τότε είναι κινητή, ενώ όταν μόνο τρώμε είναι ακίνητη.

Άλλη απάντηση: β) Κινητές γιορτές ονομάζονται αυτές που όταν ένας παπάς κινείται και ακίνητες όταν ο παπάς δεν κινείται.

Το ακριβώς αντίθετο της Αγίας Τριάδας είναι η Διαβολική Τριάδα, πυρ, συν γυναιξί και θάλασσα. Πράγματα του Σατανά. (Λύκειο Ξάνθης 1991)

- Δύο μεγάλα κόμματα που κυριαρχούσαν στην πολιτική ζωή του Ισραήλ ήταν τα Σόδομα και τα Γόμορα. Οι Σοδομιστές ήταν υπέρ της κοινωνικής ισότητας ενώ οι Γομαριστές ήταν εγωιστές και συντηρητικοί. (Λύκειο Λασιθίου, 1985)

 

Ράνια Χιουρέα

Ανάρτηση ΣΧΟΛΗ ΧΙΟΥΡΕΑ στο ΕΥΤΡΑΠΕΛΑ

Δείτε επίσης:

Δεν υπάρχουν σχόλια: